leerlingenzorg
Op onze school vinden we het belangrijk om passend onderwijs te bieden. U leest hier hoe dat er op onze school uitziet. Wilt u meer weten dan verwijzen we naar onze schoolgids en het ‘school ondersteuningsprofiel’ (SOP).

In de klas
In de klas krijgen de leerlingen les op diverse niveaus. Er is een basisinstructie die wij afstemmen op het grootste deel van de groep. Daarnaast is er een extra instructie met vaak ook ander werk voor de kinderen die wat meer moeite hebben met het betreffende vak. Voor de kinderen die juist wat meer aankunnen zijn er plustaken.

Hulp in en buiten de klas
Het kan zijn dat uw kind meer nodig heeft. Het heeft ondanks de extra instructie in de klas nog moeite met leerstof. Hier komt de intern begeleider om de hoek. Zij zorgt ervoor dat leerkrachten en leerkrachtondersteuners samen goed naar de leerling kijken, bepalen welke doelen belangrijk zijn en hoe hieraan gewerkt kan worden. De leerkrachtondersteuners werken in en buiten de klas met deze leerlingen aan hun doelen. Zo krijgen ze extra aandacht in een klein groepje en soms zelfs één op één.


Externe deskundigen
Als bovenstaande hulp niet genoeg is, wordt de intern begeleider intensiever betrokken. U wordt als ouder meegenomen in de stappen die nodig zin om uw kind verder te helpen en passend onderwijs te bieden. Vaak wordt er dan een externe deskundige betrokken. U kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld het wijkteam, de GGD, de kinderfysiotherapeut, RT-specialisten, dyslexie behandelaars, gedragsspecialisten of een deskundige van ons expertisecentrum ’t PAST.

Ontwikkeling groep en leerlingen
Onze leerkrachten volgen de ontwikkelingen van hun groep nauwkeurig. Tweemaal per jaar vindt er een resultatenanalyse plaats inclusief bijstellingen op leerling-, groeps- en schoolniveau. Deze analyse wordt besproken met teamleden, intern begeleider, directie en staffunctionaris onderwijs van de stichting. In de opbrengstenmonitor worden methode afhankelijke en methode onafhankelijke resultaten geanalyseerd inclusief de sociale veiligheid die wordt beleefd. Zo volgen wij de ontwikkelingen van uw kind op de voet en kunnen we op tijd zaken signaleren.