Hier zijn we trots op
Samen leren
Wij zijn trots op onze school. Op het deskundige en warme team dat we hebben, op de goede sfeer in de school, onze contacten met ouders en op onze kwaliteit.

Samen leren komt tot uiting in ons onderwijs waar kinderen regelmatig samen leren en aan opdrachten werken. Ook is het werken met BOUW een mooi voorbeeld van samen leren: jong en oud werken en leren samen bij deze leesactiviteit. Ook vieren we veel feestjes met de hele school samen.

Sterk in taal en rekenen
Wij streven ernaar een zo taalrijk mogelijke leeromgeving te creƫren op school. Dit is een omgeving waar interactie is en waar veel wordt (voor)gelezen. Onze kinderen zijn volop bezig met gesproken en geschreven taal. Het kleuteronderwijs op onze school wordt vormgegeven met behulp van de VVE methode 'Piramide'. Ook hier besteden we veel aandacht aan taalstimulering en taalverwerving.

Er is dagelijks veel aandacht voor taal door o.a. verschillende taal/leesactiviteiten, de kijktafel, een themawand, thematisch aanbod en onze mooie bibliotheek.

Structuur en rust

Wij zijn een Kanjerschool. Samen zorgen we voor we een veilige sfeer. Met behulp van de Kanjermethode en ons eigen voorbeeldgedrag leren we kinderen hun sociale vaardigheden te ontwikkelen. Er is ruimte om fouten te maken en de kinderen leren dat ze een positieve invloed kunnen hebben op wat er om hen heen gebeurt.