Kanjerschool
Basisschool Floriant is zoals eerder vermeld een Kanjerschool. We geven les in sociale vaardigheden volgens de methode Kanjertraining. Deze methode wordt wekelijks in alle groepen ingeroosterd, maar wordt continu toegepast in de praktijk. Het beleid omtrent sociale veiligheid is conform de Kanjertraining, aangestuurd door een geschoolde Kanjercoördinator. Binnen onze school zijn alle leerkrachten en het onderwijsondersteunend personeel Kanjertraining gecertificeerd of in opleiding.

Onze school monitort de sociale veiligheidsbeleving van leerlingen. We nemen een vragenlijst af via Enquêtetool van Vensters. Van groot belang is het dat kinderen vertrouwd en veilig naar school kunnen gaan. Dit geldt naast kinderen ook voor ouders, personeel en bezoekers van de school. Onze leerlingen beoordelen onze school met een prachtige 8.0 (feb. 2024 Vensters), hier zijn wij heel erg trots op.